Padlehuken

Din egen øy i Bispevika

Velkommen til badstua Bispen og padlehuken Munken, som ligger som ei øy i Bispevika. Her kan du overnatte, ta badstu eller raste.

For å komme deg ut til padlehuken er sjøveien eneste ankomstvei.  Trebåten Gurimalla er tilgjengelig for gjestene, om du ikke kommer i egen båt eller kajakk. Det er ca. 50-100 meter å ro fra Sukkerbiten. Minst én i følge må kunne håndtere en robåt.

Padlehuken er åpen og gratis å bruke for dagsgjester som kommer forbi for en rast. Vis hensyn til hverandre, dette er et friluftstilbud og ikke et feststed.

Pris. Medlem / ikke medlem:
  • Overnatting (samlet pris for alle gjester ) 500,-/600,-.
  • Badstu koster 1500,-/1800,-.
  • Ønsker du begge deler? Overnatting OG badstu koster 2000,-/2400,-
    Medlemmer av Oslo Badstuforening, DNT, Padleforbundet og Akerselva trebåtforening får medlemspris.

Badstua Bispen
Bispen er en vedfyrt badstue, med benker på to nivåer og et stort vindu. I badstua er det plass til seks personer, og du har badstua i to timer når du leier den.

Du får tilgang til ved og vann, og fyrer selv opp badstua ved ankomst. Ovnen er enkel å fyre opp, og badstua blir fort varm.

Overnatting i Munken
Du kan også overnatte på padlehuken Munken. Padlehuken har  benker og et bord under tak. På benkene er det plass til at 3-4 personer kan overnatte, det er også mulig å sove under åpen himmel på brygga (da kan dere være opptil 6 personer totalt). Du må selv ta med sovepose, liggeunderlag og andre ting du trenger. Som overnattende gjest får du også tilgang på et komposttoalett på padlehuken.

Om padlehuken
Prosjektet er endel av av ro & padleled Oslofjorden hvor du kan ro og padle sammenhengende ruter fra Halden i øst til Risør i sør. Vi er stoppested i Oslo, og midt på leden.

Anlegget er tegnet av Biotope og bygget av Dividalsbygg. Prosjektet er et samarbeid mellom Oslo badstuforening, DNT Oslo og Omegn og Akerselva trebåtforening med støtte fra Padleforbundet, Sparebankstiftelsen DNB og bydel Gamle Oslo.

Heia friluftsliv midt i byen! Velkommen!

Badstua Bispen

Kapasitet: 6