RITUALE

Vi har ritualer hver uke. Det bør du oppleve!

Hva er et badsturituale? En ledet badstuøkt, hvor du bruker alle sansene. Det er ofte bruk av urter, duft og damp fra ovnen. Kroppen utsettes vekselvis for varme og avkjøling. Noen ritualer har elementer av meditasjon og stretching, og noen med pisking med bjørkeris.

Når er det rituale? Vi har faste ritualer på forskjellige lokasjoner, ledet av våre egne badstumestere. Våre faste ritualer på Bademaschinen er hver onsdag og fredag kl. 17.30-19.00. Og ved hver ny- og fullmåne på Kroloftet. Nyhet: På mandager har vi stretching på Rådhuset på Langkaia kl. 17.30-19.00.
Noen ganger inviterer vi eksterne instruktører, det blir annonsert i forkant.

Pris?  200 kr for medlemmer, og 300 kr for ikke-medlemmer.
Månedskort er ikke gyldig på ritualer.

Hva trenger du å ta med? Badetøy, to håndklær og drikkeflaske. På Stretching trenger du i tillegg ett stort håndkle til å tøye på i badstua.

Hvordan bestille plass? Du finner ledige plasser ved å søke på dato i kalender over, og reservere plass.

Våre instruktører

Edwin Cabascagno // Ritualer på Bademaschinen // Stretching på Rådhuset Langkaia

Edwin holder ritualer i Bademaschinen på Langkaia hver onsdag og fredag fra kl. 17.30-19.00, samt stretching mandager kl. 17.30-19.

Ritualet på Bademaschinen er et veiledet møte mellom kroppen, varmen og dampen av ekte urteplanter. Kroppen svetter seg gjennom ulike urter og aroma. Med økende varme og kroppstemperatur i kombinasjon med temperaturendringer og kaldt vann vil det kunne gi deg en rensende følelse og bidra til bedre blodsirkulasjon.

Stretching på Rådhuset Langkaia er for alle som er glade i å tøye. Gjennom rolig tøying og avspenning av muskulatur vil du oppleve en bedre kroppsbevissthet. Det serveres te.

Marie Kaada Hovden // Måneritualer på Kroloftet

Marie holder ritualer ved hver full- og nymåne i badstua Svarttrosten, på Kroloftet. Tidspunkt samsvarer med månekalenderen, og du booker din plass her på nettsiden.

Måneritualet er en introvert og ledet badstuøkt der Marie veileder ulike meditasjons- og avspenningsmetoder, bruker damp og urter etter sesong og synger for å lokke inn de gode badstue-åndene 🙂

Marie leder også meditasjon og avspenningsritualer på Sukkerbiten. Per nå er det fast hver tirsdag ettermiddag/ kveld. Dette er en veiledet økt i badstua uten sosial prat. Vi vekker alle sansene, lander i kropp og pust, og får et avbrekk fra hverdagen. Her brukes også damp og urter etter sesong.

Handlekurven din