Om Oslo Badstuforening

Vi er en frivillig forening som driver badstuer i Oslo.

Vår visjon er badstue til folket!

Historie

Oslo Badstuforening ble dannet i 2016, av anarkister som gikk sammen med diplomater fra Utenriksdepartementets isbadeklubb. Det hele startet med badstuflåten Måken, som ble bygget av drivved funnet i Bjørvika. Siden den gang har populariteten til badstuer og isbad økt betraktelig.

Visjon

Badstu til folket! Vi ønsker at hele Oslo skal ha tilgang på gode og varme badstuer. Enten du leier badstua for å feire at mamma fyller 60 år eller kommer på fellesbadstu.

Driftsmodell

Vi er en frivillig forening som drives ikke-kommersiellt (non-profit) , og eventuelt overskudd går tilbake til å utvikle tilbudet videre.

Alle kan bli medlem av foreningen. Det koster 300 kr i året. Som medlem blir du en del av felleskapet og har du stemmerett på årsmøtet. Du kan være med på dugnader og arrangementer og får benytte foreningens fasiliteter til medlemspris.

Oslo Badstuforening er medlem av Frivillighet Norge, Bad, Park og Idrett og Virke. Vi er registrert i Frivillighetsregisteret og med på Grasrotandelen til Norsk Tipping.

Ansatte og styret

Foreningen har i dag 40 ansatte tilsvarende 23 årsverk. Alle våre badstumestre har livredningskurs. Våre badstumestre er representert i styret med 2 ansatte. Det er viktig for oss at de ansatte har gode vilkår.

Generelle spørsmål

post@oslobadstuforening.no