OM OSLO
BADSTUFORENING

Oslo Badstuforening er en frivillig forening som driver badstuflåter på Sukkerbiten, Bademaschinen på Langkaia, og på Kroloftet i Svartdalen. Vår visjon er badstue til folket!

Kontakt oss:

post@oslobadstuforening.no

Daglig leder: Ragna Marie Fjeld, ragna@oslobadstuforening.no

Vår historie. Oslo Badstuforening ble dannet i 2016 av anarkister og diplomater fra Utenriksdepartementets isbadeklubb. Det hele startet med badstuflåten Måken, som ble bygget på dugnad av drivved funnet i Bjørvika. Siden den gang har populariteten til badstue og isbading økt betraktelig.

Vår visjon. Vår visjon er badstue til folket, og vi vil at hele Oslo skal ha god tilgang på badstue.

Driftsmodell. Foreningen drives non-profit, og eventuelt overskudd går tilbake til å utvikle tilbudet videre. Alle kan bli medlem av foreningen, det koster kr. 100 i året. Som medlem har du stemmerett på generalforsamlingen og får brukte fasilitetene til foreningen medlemspris.

Foreningen har i dag 17 ansatte, tilsvarende 7 årsverk. Vi har en daglig leder, en driftsleder og sikkerhetsansvarlig, en administrasjonsmedarbeider og mange dyktige badstumestere. Det er badstumesterne du møter på badstua. Alle våre badstumestere har livredningskurs. Oslo Badstuforening skal være et godt sted å besøke og jobbe. Våre badstumestere er representert i styret med 2 personer.

Oslo Badstuforening er medlem av Frivillighet Norge og Bad, Park og Idrett. Vi er registrert i Frivillighetsregisteret og med på Grasrotandelen til Norsk Tipping.

Ønsker du å bidra i foreningen? Sett deg opp på vårt nyhetsbrev, der informerer vi om dugnader og alt annet spennende som skjer!

Heia badstue og (is) bading!

Meld deg på vårt nyhetsbrev her for badstunytt 🙂