OM OSLO
BADSTU
FORENING

Oslo Badstuforening er en frivillig forening som driver fire badstuflåter på Sukkerbiten i Bjørvika.

Kontakt oss:

kontaktsbha@gmail.com  / 957 03 734 (Daglig leder Ragna Marie Fjeld)

Besøksadresse: Sukkerbiten, Oslo. Kart

Postadresse: Schweigaardsgate 34 C, 0194 Oslo.  Org nr: 918303391

Kontonummer: 1254.62.51312 (Cultura Bank)

Vår historie. Oslo Badstuforening ble dannet i 2016 av anarkister og diplomater fra Utenriksdepartementets isbadeklubb. Det hele startet med badstuflåten Måken, som ble bygget på dugnad av drivved funnet i Bjørvika. Siden den gang har populariteten til badstue og isbading bare økt, og vi har utvidet til å ha fire badstuflåter: Måken, Skarven, Anda og Havørnen.

Vår visjon. Foreningen har i løpet av 2021 planer om å etablere seg på Langkaia, Kroloftet ved Alnaelva og på Sognsvann. Vår visjon er badstue til folket, og vi vil at hele Oslo skal ha tilgang på badstue.

Driftsmodell. Foreningen drives non-profit, og eventuelt overskudd går tilbake til å utvikle tilbudet videre. Alle kan bli medlem av foreningen, det koster kr. 100 i året. Som medlem har du stemmerett på generalforsamlingen.

Foreningen har i dag 17 ansatte, tilsvarende 7 årsverk. Vi har en daglig leder, en driftsleder og sikkerhetsansvarlig, en administrasjonsmedarbeider og mange dyktige badstumestere. Det er badstumesterne du møter på badstua. Alle våre badstumestere har livredningskurs. Oslo Badstuforening skal være et bra sted å besøke og jobbe. Våre badstumestere får betalt over tariff, og er representert i styret med 2 personer.

Oslo Badstuforening er medlem av Frivillighet Norge og Bad, Park og Idrett. Vi er registrert i Frivillighetsregisteret og med på Grasrotandelen til Norsk Tipping.

Ønsker du å bidra i foreningen? Ikke nøl med å kontakt oss (se kontaktinfo over). Vi har for tiden mange spennede prosjekter, og du kan blant annet bli med å bygge badstua på Kroloftet.